آموزش پوشه های موجود در File Manager دایرکت ادمین

  • نویسنده موضوع Admin
  • تاریخ شروع

Admin

مدیر کل سایت
کادر مدیریت
ارسال‌ها
100
امتیازها
18
معرفی دایرکتوری‌های مختلف در کنترل پنل دایرکت ادمین:

پوشه های اصلی در بخش “مدیریت فایل” به صورت زیر می باشد:

پوشه Backups:​

این شاخه، محل قرارگیری فایل بک‌آپ می‌باشد. این شاخه ممکن است به صورت پیشفرض وجود نداشته و یا در ابتدا خالی باشد. پس از اولین بک‌آپ گیری این دایرکتوری ایجاد می‌شود. برای مشاهده آموزش نحوه بک‌آپگیری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پوشه Domains:​

این شاخه شامل داده‌های مهمی از دامنه می‌باشد. اطلاعات وب‌سایت و لاگ‌های هر دامین از جمله این داده‌هاست. بنابراین هر دامین دارای شاخه منحصر به خود درون شاخه‌ی Domains می‌باشد.
نکته: برخلاف سایر کنترل پنل‌های هاست، در سیستم دایرکت ادمین هر دامین دارای شاخه مجزا و منحصر به فرد می‌باشد. این امر باعث مدیریت راحتتر و همچنین افزایش امنیت هر دامین می‌شود.

از جمله زیر شاخه های مهم این شاخه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. public_html:​

این دایرکتوری، شاخه وب دامین شما می‌باشد. این بدان معنی است که اطلاعات موجود در این شاخه از طریق وب (یا پروتکل http) در دسترس قرار می‌گیرد. بنابراین در صورتی که قصد نصب یک نرم افزار را دارید و یا مایل هستید اطلاعات وب سایت خود را آپلود کنید، این اطلاعات باید در این شاخه آپلود شوند.

2. private_html:​

این دایرکتوری، شاخه‌ی وب دامین شما در حالت امن می‌باشد. برخلاف شاخه قبلی، اطلاعات این شاخه در صورت فراخوانی دامین شما در حالت امن (یا پروتکل https) فراخوانی می‌شود. بنابراین در صورتی که مایل هستید وب سایت خود را از طریق پروتکل امن https فراخوانی کنید، محتوای خود را باید در این شاخه آپلود کنید.

نکته: در بسیار موارد کاربران مایل هستند که محتوای وب در هر دو حالت امن و غیر امن مشترک باشد. بنابراین امکان یکسان سازی محتوا در حالت امن و غیر امن در کنترل پنل دایرکت ادمین وجود دارد. برای این منظور از بخش “مدیریت دامین‌های اصلی” گزینه‌ی مربوط به “اتصال public_html به private_html” را فعال کنید. با انجام این کار تمامی اطلاعات موجود در private_html حذف شده و این شاخه به شاخه وب یا public_html متصل می‌شود.

3. Stats:​

محل ذخیره اطلاعات “لاگ دسترسی” دامین مربوطه می‌باشد. قبل از آشنایی با این دایرکتوری، لازم است تا با webalizer آشنا شویم. webalizer یک برنامه رایگان برای بررسی لاگ وب‌سرور می‌باشد. این برنامه گزارش بسیار دقیقی از آمار دسترسی به وب سایت شما را با فرمت HTML تولید می‌کند. این آمار شامل تعداد بازدید، میزان مصرف پهنای باند و اطلاعات مفصل دیگری در بازه های زمانی روزانه، هفتگی و ماهیانه از وب سایت شما می باشد.
داخل این شاخه هیچ گونه تغییراتی انجام ندهید!

4. Logs:​

آرشیو لاگ‌های موجود برای هر دامنه در این شاخه قرار دارد. بدین صورت که در پایان روز، لا‌گ‌های موجود برای دسترسی هر دامنه یا ساب‌دامین‌های آن دامنه توسط دایرکت ادمین با فرمت فشرده tar.gz در این بخش ذخیره می‌شود.
این آرشیو به مدت یک ماه نگهداری شده و سپس به صورت خودکار حذف می‌شود.

پوشه imap:​

IMAP یا Internet Message Access Prtotocol حاوی اطلاعات مربوط به ایمیل های اکانت می باشد. تمام ایمیل های دریافت شده و یا تنظیمات دیگر مربوط به ایمیل، در این شاخه ذخیره می‌شوند.
داخل این شاخه هیچ گونه تغییراتی انجام ندهید!

پوشه public_html اصلی:​

شاخه public_html در شاخه اصلی اکانت شما در واقع یک میانبر به شاخه وب دامین “اصلی” پنل هاست می‌باشد. لازم به ذکر است که هر پنل دارای یک دامین اصلی می‌باشد. به صورت پیشفرض اولین دامین پنل هاست، دامین اصلی محسوب می‌شود. ولی امکان تغییر آن از طریق “بخش مدیریت دامین های اصلی” فراهم می‌باشد.
 
عقب
بالا