آموزش تغییر دامنه اصلی وردپرس در phpMyAdmin

  • نویسنده موضوع Admin
  • تاریخ شروع

Admin

مدیر کل سایت
کادر مدیریت
ارسال‌ها
100
امتیازها
18
اروندوب: معمولا بعد از تغییر دامنه اصلی وردپرس، سایت و پنل مدیریت به درستی لود نمی شوند.

توجه داشته باشید که به منظور جلوگیری از بروز این مشکل می توانید قبل از تغییر دامنه ی اصلی در وردپرس دامنه را از قبل بر روی هاست خود پارک کنید تا بلافاصله بعد از اعمال تغییرات در پنل ادمین وردپرس سایت و پنل مدیریت با دامنه ی جدید لود شود و نیازی نباشد که مراحل زیرا را انجام دهید.

ابتدا از پنل هاست (سی پنل یا دایرکت ادمین و …) وارد phpMyAdmin شوید.

در صورتی که هنگام ورود به phpMyAdmin نیاز به وارد کردن یوزر و پسورد بود، یوزر و پسورد دیتابیس را وارد کنید، در صورتی که این اطلاعات را فراموش کردید در شاخه public_html و فایل wp-config.php می توانید این اطلاعات را مشاهده نماییید.

پس از ورود به phpMyAdmin از منوی سمت چپ نام دیتابیس متعلق به وردپرس را انتخاب نمایید و به جدول با نام _options را انتخاب نمایید (در صورت لزوم با زندن دکمه ی ctrl+F این جدول را بیابید).

توجه داشته باشید که پیشوند نام جدول مهم نیست چه چیزی باشد اما معمولا اگر خودتان در موقع نصب آنرا تغییر نداده باشید پیشوند جدول ها عبارت wp است که معمولا ممکن است به دلایل امنتی به عبارت دیگری تغییر داده شده باشد اما ملاک برای ما این عبارت _options است که به احتمال بیشتر عبارت نام جدول شما نیز wp_options باشد که با کلیک بر روی آن به ردیف های این جدول دسترسی پیدا خواهید کرد.

در همان ردیف اول آدرس سایت شما مشخص شده است که در حال حاضر احتمالا آدرس قدیم سایت شما در آن درج شده است و شما می توانید با دوبار کلیک کردن بر روی آدرس دامنه (در ستون option_value) آنرا ویرایش کنید و نام دامنه ی جدید را وارد کنید.

پس از ویرایش فیلد اعلام شده از دیتابیس و اعمال تغییرات به سایت و پنل مدیریت از طریق دامنه ی جدید دسترسی خواهید داشت.
 
عقب
بالا